Et godt medarbeidersystem

Adminkit
juli, 2022

Frank Wirum er daglig leder og har personalansvaret for 15 ansatte i Bilpleiekongen. Adminkit sikrer ham en strukturert oppfølging av medarbeidere og en enkel oversikt i det daglige arbeidet. Frank er en av kundene som har vært med Adminkit helt siden starten. For ham startet det opp som et godt system for å lagre informasjon om medarbeidere. «Det beste med Adminkit er at man kan ha alt samlet, både personaladministrasjon, dokumenter og håndtering av ferie», forteller han. «Adminkit fungerer meget bra og oversiktlig som et medarbeidersystem.»

Full kontroll på personaldata og dokumenter

Nyansettelser følges opp med å legge inn dokumenter som arbeids- og lønnsavtaler på den ansattes profil i Adminkit. Deretter sendes det melding til den aktuelle medarbeideren slik at han enkelt kan fylle inn egne opplysninger til profilen sin på en enkel og grei måte. «Det er bare å invitere dem inn, så gjør de resten selv!» Frank lagrer også medarbeidersamtalene på hver av de ansatte, slik at alle opplysninger og dokumenter om den enkelte ligger samlet på ett sted, og kun er tilgjengelig for leder og medarbeideren.

Oversikt over ferie, sykemeldinger og omsorgsdager

I Bilpleiekongen har de fleste ansatte fast stilling, men i hektiske perioder leies det også inn personal. Frank må forholde seg til ulike avtaler og stillingsprosenter, men det er enkelt å få oversikt og eventuelt endre dette i Adminkit. Bilpleiekongen bruker også Ferie og fravær aktivt til feriehåndtering, sykemeldinger og omsorgsdager.

Frank ser frem til at enda flere funksjoner kommer på plass, slik at det blir enda enklere å føre timesfravær og deltidssykemeldinger. Dette løser de i dag ved aktiv bruk av kommentarfeltet:

Trygg lagring av dokumenter

Alle styredokumenter ligger automatisk lagret i Adminkit under Digital signering etter ferdigstilt signering. Da slipper man å lete etter signerte dokumenter og det er kun administrator som har tilgang.

I tillegg har Bilpleiekongen stor glede av Felles dokumenter der de kan ha kontroll på bedriftens dokumenter, som alle ansatte skal ha tilgang på.

«Helt fra starten har det fungert så bra at det aldri har vært aktuelt for meg å slutte å bruke Adminkit, eller å vente med å ta det i bruk før nye verktøy har kommet på plass», melder Wirum. Han har blitt en superbruker av verktøyene og har lært seg små triks og workarounds for ting som ennå ikke har vært på plass. Som eksempel hadde han sitt eget system for navngivning av dokumentene de har lagret i fellesarkivet, i påvente av mappestrukturen som ble lansert nå i mai.

Når vi spør om det er noen av verktøyene i Adminkit han ikke har tatt i bruk ennå må han tenke seg om litt før han svarer at jo, han lurer på å laste ned og bruke malen for personalhåndboken etter hvert, for den har han har ikke testet ennå!

Kort oppsummert er Bilpleiekongen meget fornøyd med Adminkit som plattform og anbefaler verktøyet sterkt til andre SMB bedrifter.

Bilpleiekongen ble etablert i 2013 og er en av Norges største nettbutikker for bilpleie med alle de beste leverandørene av bilpleie samlet på et sted. Bilpleiekongen er eksperter på norske forhold og har en mengde opplæringsvideoer tilgjengelig på sin YouTube kanal. De holder kurs og opplæring på bilpleie i sin egen Bilpleiegarasje. Bilpleiekongen har fokus på å inspirere og lære sine kunder å ta vare på bilen sin!