GDPR for regnskapsførere

Få full kontroll på GDPR. Enkelt og raskt

Vi kjenner godt til dokumentasjonsbyrden som ligger på regnskapsførere. Derfor har vi gjort det enklere for deg når det gjelder GDPR og personvern.

Adminkit GDPR er et digitalt GDPR-verktøy som gjør det enkelt å håndtere de lovpålagte minimumskravene.

 

Det er raskt å komme i gang, og enkelt å holde oppdatert!
Med Adminkit er det heller ingen bindingstid.

 

 

Har du kontroll på GDPR? Ta en rask sjekk!

Følger du alle GDPR-kravene?

 

Ta testen og se om det er noe du mangler!

 

 

Dette sier kundene om Adminkit GDPR
  • Rune Aalby
    Rune Aalby, Daglig leder

    Adminkit gjør GDPR enkelt og trygt for oss selv og våre kunder.

    RUNE AALBY
    NORSK LØNN
  • Harald Bugge
    Harald, Økonomisjef

    Adminkit er "GDPR for dummies". Systemet har gitt oss en forenklet inngang på noe som er tungrodd og vanskelig.

    HARALD BUGGE
    ØKONOMISJEF I GRETE ROEDE
  • Trang
    Trang, CFO

    Å ha full kontroll på personopplysninger er helt nødvendig for oss i Firi. Med Adminkit GDPR har vi på en enkel måte fått full kontroll, og vedlikehold av dette tar minimalt med tid.

    TRANG HOANG
    CFO I FIRI
  • espen nicolaysen
    Espen, Daglig leder

    Har brukt mange timer på å forsøke å få GDPR på plass uten å ha kommet helt i mål. Adminkit har laget et fantastisk system som gjør ting oversiktlig og enkelt. Samtidig har vi opplevd sjeldent god service fra Tom Bülow-Kristiansen. Han er behagelig pedagogisk, meget kunnskapsrik og løsningsorientert.

    ESPEN NICOLAYSEN
    KURSAGENTEN
  • DEKNINGSPATRULJEN
    Steinar, HR og administrasjonsleder

    Tom i Adminkit veiledet oss effektivt gjennom vår opprydding slik at vi fikk kontroll på GDPR. Ett oversiktlig og greit system.

    STEINAR OLDEIDE
    DEKNINGSPATRULJEN AS

 

 

Se hvordan du automatisk får generert databehandleravtaler, risikovurdering og personvernerklæring når du legger inn aktiviteter i behandlingsprotokollen i Adminkit:

 

Pakker og priser
Adminkit GDPR - Pakker og priser 1368 x 900

Ofte stilte spørsmål

Alt i ett-løsning for GDPR

 

Bli kjent med resten av Adminkit

I tillegg til GDPR, leverer Adminkit tjenester innenfor HR og personaladministrasjon, dokumenthåndtering, digitalsignering og avtalehåndtering. 

 

Start med behandlingsprotokollen

Alle som behandler personopplysninger må ha en behandlingsprotokoll. Der samler dere all dokumentasjon og viser at du som behandlingsansvarlig har ting på stell.

 
Protokollen hjelper deg med flere ting:
 
  • Du får oversikt over hvilke personopplysninger dere samler og bruker.
  • Personer du samler opplysninger om, kan føle seg trygge på at disse ikke havner på avveie eller blir misbrukt.
  • Du trenger ikke være redd for tilsyn fra Datatilsynet.

Tom (1)

Gratis rådgivning

Som kunde av Adminkit GDPR får du gratis rådgivning av vår erfarne Personvernrådgiver Tom Bulow-Kristiansen.

"Automagisk" generering av nødvendig dokumentasjon

Når du begynner å fylle inn aktiviteter i behandlingsprotokollen blir det umiddelbart generert tilhørende databehandleravtaler. Risikovurderingen og personvernerklæringen deres blir samtidig autogenerert.

 

Slik fungerer det:

 

1. Databehandleravtaler

Når du har fylt inn aktiviteter i behandlingsprotokollen, får du automatisk generert nødvendige databehandleravtaler.

 

Hvis du benytter deg av en underleverandør, har du plikt til å ha en databehandleravtale. Den skal sikre at personopplysningene som du gir videre blir behandlet i samsvar med GDPR-regelverket, og setter en klar ramme for hvordan opplysningene skal behandles.

 

 

Eksempel:

Hvis du sender personopplysninger om de ansatte til et eksternt regnskapsbyrå som skal håndtere lønnsutbetalinger, må du ha en databehandleravtale med dette byrået.

 

databehandleravtaler
personvernerklæring

2. Personvernerklæring

Når du har fylt inn aktiviteter i behandlingsprotokollen, får du automatisk generert en personvernerklæring for virksomheten.

 

En personvernerklæring beskriver hvilke personopplysninger dere behandler. Du erklærer (forklarer) hvordan de behandles, hvem som er ansvarlig for behandlingen, hvilke rettigheter kunden har og hvem kunden kan kontakte om personopplysningene sine.

 

 

Eksempel:

Hvordan du behandler personopplysninger for å sende nyhetsbrev på e-post.

 

3. Risikovurdering

Når du har fylt inn aktiviteter i behandlingsprotokollen, får du automatisk generert en risikovurdering for virksomheten.

 

En risikovurdering er et verktøy for å identifisere uønskede hendelser og risikoen for at disse skal inntreffe. 

 

 

Eksempel:

Dere lagrer sensitive helseopplysninger om de ansatte i en mappe. Hva gjør dere for å sikre at ingen uvedkommende leser i mappen?

 

risikovurdering