Et dybdeintervju med potensielle kunder

 

Vi i Adminkit møter mange ledere, som er litt stressa. De trenger avlastning i arbeidshverdagen sin, for å få bedre struktur og kontroll på arbeidet med personaladministrasjon.

 

I dette dybdeintervjuet har vi tatt en prat med 5 fiktive ledere. De representerer et bredt spekteret av utfordringer og behov som vi erfarer at en typisk Adminkit-bruker opplever.

 

 

Bli med backstage:

Hvorfor har du ikke tatt i bruk Adminkit ennå?

Simen_kvadrat-1024x1024.jpg

Simen

Gründer

Jeg har kontroll. Dette med administrasjon er jo ikke akkurat rakettforskning?
Ken-Roger_kvadrat-1024x1024.jpg

Ken Roger

Transportør

Jeg har ikke hatt tid til å se på det ennå, for det har vært så mange leveranser.
Anne-Katrine_kvadrat-1024x1024.jpg

Anne Katrine

Kontorsjef

Jeg skulle gjerne ha kommet i gang jeg, men ledelsen er så redd for endring!
Francios_kvadrat-1024x1024.jpg

Francios

Kjøkkensjef

Jeg er strukturert og har full kontroll, så lenge jeg finner igjen huskelappene mine…
gdpr-image.png

Terje

Seniorkonsulent

Jeg fikk noen advokater til å gå over dette for et par år siden.

 

Møt paneldeltagerne:

FRANCOIS

Francios har bakgrunn fra en familiedrevet bistro i Paris. Han kom til Norge for 15 år siden og sitter nå med ansvaret for kjøkken, økonomi og personale i en anerkjent restaurant med 17 ansatte.

 

Som kjøkkensjef er han vant til å ha mange baller i luften. Francios er en tydelig og respektert leder som liker å gjøre det hyggelig både for gjester og kollegaer.

 

Han ser på seg selv som strukturert og føler at han har kontroll, både på vareleveranser, kvalitet og personaladministrasjon. Men det blir mange huskelapper og det er fort gjort å glemme ting!

 

Vi forstår deg Francois. Det tar bare 5 minutter. Voila! Vi er her når du er klar.

TERJE

Terje sitter som mellomleder i et typisk norsk konsulentselskap.

Han er sterk på sitt fagfelt, analytisk og kanskje litt konfliktsky. Han er ikke så glad i å prate om ting han ikke mestrer og er ikke den som drar i gang nye prosjekter.

 

De siste par årene har selskapet gjort noen grep for å bli mer GDPR complient. Dette er oppgaver som har falt på Terje, siden ingen andre var interessert. Han har lent seg på advokater i dette arbeidet, men opplever ikke at han har lært noe om hva GDPR går ut på. Noen andre bør egentlig ta seg av dette, synes Terje.

 

Vi har gjort ‘sånn G P D R’ enklere for deg, Terje. Vi er her når du er klar.

SIMEN

Simen har teft og litt flaks med timing og har tjent godt på kryptovaluta. Nå satser han alt på teknologiselskap sitt, som fokuserer på droner.

 

Gründeren har en egen evne til å få folk med seg. Han er storytelleren som er god på å hente inn penger, og er ofte den som tar styringen.

 

Nå som det ikke lenger er bare han, men hele 23 ansatte, er han avhengig av at noen har kontroll og oversikt – selv om admin ikke er rakettforskning…

 

Vi forstår deg Simen. Det tar bare 5 minutter. Lykke til med fundingen! Vi er her når du er klar.

ANNE KATRINE

Anne Katrine har en bachelor i økonomi og en master i administrasjon og ledelse. De 2 siste årene har hun vært kontorsjef for et arkitektfirma med 63 ansatte.

 

Kontorsjefen er genuint interessert i arkitektur og interiørdesign og trives veldig godt i miljøet, samtidig som hun sliter med «administrativ hodepine».

 

Det er mange arbeidsoppgaver hun oppfatter som unødvendig manuelle og tidkrevende. Ledelsen lider av endringsvegring, og lukker helst øynene for moderniseringsbehovet hun peker på. Anne Katrine opplever at hun ikke blir hørt og stanger hodet i veggen.

 

Dette er ikke et fullskala HR-system som krever et stort implementeringsprosjekt, Anne Katrine. Det tar bare 5 minutter.

KEN ROGER

Helt siden han som guttunge fikk sitte på i onkelens lastebil, har Ken Roger drømt om å drive sitt eget transportselskap. Nå har han 8 ansatte og en stabil kundemasse og han stortrives!

 

Ken Roger er av den rolig typen. Han lar seg ikke stresse av administrative oppgaver. De får vente til han har levert det kunden har bestilt. Det er viktig for ham å alltid være på rett plass til rett tid! Det er nok derfor kundene hans er så lojale.

 

Mellom kundeoppdragene er han innom kontoret sitt, men der er det lite struktur. Arbeidskontrakter finner han i en skuff, en mappe eller i en perm et sted. Ken Roger blir litt utilpass på spørsmål om hva han gjør hvis Arbeidstilsynet kommer for å gå over arbeidskontraktene deres.

 

Du trenger ikke være flau over manglende oversikt, Ken Roger. Vi forstår deg. Det tar bare 5 minutter. Prækast!